divendres, 6 de febrer del 2009

Madrid

Aprofitant la visita a FITUR no podia marxar sense fer una mica de turisme per la ciutat. Hem vaig allotjar en un hostal a tocar de Gran Via i això suposava estar prop del llocs més interessants, l’hostal Ballesta (a la foto) on estava allotjat és un establiment acceptable i molt correcte,bon servei per part del personal i una molt bona situació, això si esta situat a uns 100 metres de Gran Via en un dels molts carrers i carrerons que hi ha a un dels costats d'aquesta arteria de la ciutat.

Vaig trobar que la ciutat estava molt bruta i grisa potser degut al temps ennuvolat que feia i que varem arribar el dissabte al matí i varem poder observar les conseqüències de la nit de divendres.

Amb un cap de setmana n’hi ha suficient per veure els espais més emblemàtics de la ciutat, els que vaig visitar jo van ser la Plaça de Cibeles l’estàtua en qüestió em va decepcionar una mica ja que l’esperava més gran, la Plaça de la Puerta del Sol on hi havia l’os, o osa segons per qui, amb el madroño (a la foto), aquesta zona ja es veia més arreglada i neta amb molts comerços i grans magatzems de renom, a Gran Via també hi havia comerços però el més interessant són els teatres i cinemes que hi podem trobar. L’altra plaça visitada va ser la Plaça Espanya on hi trobem un monument dedicat a Cervantes i a dos dels seus personatges més carismàtics Don Quijote i Sancho Panza.

El diumenge va fer una petita nevada que va emblanquinar la ciutat, aquest dia visitava el Parc del Retiro (a la foto) on els dies de bon temps segur que s’hi poden fer passejades molt agradables, si pot fer esport i passar-hi el dia però entre la nevada i el fred no convidava a passejar-hi massa però tot i així varem fer-hi un vol hi varem descobrir alguna sorpresa, com un petit monument dedicat a la sardana, és un parc molt gran i el pulmó de la ciutat i on hi trobarem diferents monuments i estàtues i on com ja he dit en dies de bon temps i podrem gaudir d'agradables passejades.

A una de les portes d'entrada al parc, la Puerta de la Independencia, hi trobem la Puerta de Alcalá (a la foto) famosa, en part, per aquella cançó que ens la feia mirar una vegada i una altra. A la foto podem veure com la nevada que estava queien li donava un ambient fred i gris a l’entorn de la porta.

L’últim lloc visitat de forma fugaç però suficient va ser el Museu del Prado, el varem poder visitar de forma gratuïta ja que sembla que a partir de les 18:00 i fins a l’hora de tancar l’entrada es de franc, varem veure els quadres més importants que hi estan exposats: Las Meninas i Las Hilanderas de Velazquez, La Maja Vestida de Goya (“la desnuda” estava cedida en una altra exposició), cuadres de Tiziano, Rembrandt i molts altres, tot i així hem pensava que aquest museu era una altra cosa, es cert que té quadres importants però a mi hem va agradar més la National Gallery de Londres, potser una visita amb més calma em faria canviar d’opinió.

Madrid és una ciutat que es pot visitar amb un cap de setmana i desprès d’haver-la visitat i conegut i comparant l’experiència de la visita amb les experiències d’altres visites a capitals europees importants (Londres i Paris), Madrid no m’ha deixat aquella sensació de voler-hi tornar, no m’ha desagradat però no té el patrimoni ni l’encant que tenen altres ciutats europees o del mateix país. Haig de destacar l’amabilitat i atenció de la gent amb la qui varem tractar i demanar informació sobre això un deu.
Espero que l’any vinent pugui tornar a FITUR i poder fer una altra visita a la ciutat amb un temps millor que em permeti gaudir millor de la ciutat.

Marc ha dit...

Quina nevada vam tindre eh?
Home la ciutat una mica bruta i els carrerosn del voltant de la Gran Via a la nit fan una mica de por, però el viatge va estar bé